LÄS - Träningstips

Kategori: Tips

Innan jag åkte till Marbella så frågade jag er vad ni ville se mer utav i bloggen och fick då ett svar om jag kan göra massa olika inlägg om olka tips, och ett av tipsen var träningstips så självklart kan jag göra det. Häromdagen fick jag också en kommentar om min kropp, vad jag gillar mest med den samt att personen som kommenterade tycker jag har snygga ben, mage och läppar och tycker jag liknar en modell, här har ni svar på allt. 

Mig och min kropp:
Först vill jag säga tack, tack så sjukt mycket, att få såna här kommentarer är bland det bästa jag vet, ni alla gör mig så sjukt glad. 
1. Vad gillar jag mest med min kropp? Jag gillar mest mina ben, mina läppar och mina armar, tycker det är snyggt att vara liten i benstommen och ha smala bengrunder. 
Att jag liknar en modell i min kropp har jag hört förut, inte för att låta sån men det har jag, och jag trivs enormt mycket med min kropp, det gör jag. Har hört att jag har modellbenen, modellarmarna, modelltårna haha och stora läppar vilket folk tycker är fint.
 
Modelltår, jaa som ni ser så har alla modeller långa tår vilket jag också har, ingen stor grej med det men det är vad jag hör från folk, blir jätteglad.
Hela min släkt är alla små i benstommen, det vill säga ha smala ben, det som sitter under skinnet, skelettet eller vad man skall säga så det är så jag fått mina smala ben och armar. Man ser mina andra ben väldigt tydligt också, t.ex som nyckelbenen och bröstkorgen, tycker det är skitsnyggt när man ser sånt på folk, fast det beror ju på hur man ser ut i sin egna kropp.
 
Iallafall, sen har min pappa och min farmor väldigt stora läppar så det är därifrån jag fått dem. Jag har stått modell 2 gånger, en gång för Kappahl och en gång i Marbella för något företag, sen har min pappa varit fotograf så han har tagit mycket bilder på mig. 
Känns som att jag har 'skrytit' mycket om mig själv nu men det är så det är, jag trivs med min kropp och folk kommenterar snälla saker om den, så det får ni stå ut med:)
 
Träningstips:
1. Ät hälsosam mat, såsom jag har börjat göra nu. Har slutat äta kött, helt. Kommer inte få i mig kött nu på ett väldigt bra tag, kött är inte nyttigt för kroppen, eller jo det innehåller protein men protein kan man få av grönsaker också? Sen har jag slutat äta bröd, speciellt vitt bröd, usch bara mjöl i det innehållet vilket gör att du går upp i vikt. Har lagt ner godis och sockerdrickan, ibland tar jag en coola här för att unna mig sommaren, men inte ofta. Så nu lever jag på mörkt mörkt bröd, fisk (som är extremt bra för kroppen), vatten, grönsaker, frukt och nötter. Min pappa har varit vegitarian i snart 4 år och jag har lyssnat och lärt mig mycket av honom. Sen försöker jag träna så ofta som möjligt, men det funkar aldrig, blir lätt trött eller så orkar jag inte.
 
2. Gå och träna, är på träningsverket ibland och går på band, spinning och situps osv, sen drar jag en solning, det är riktigt gött. En tjej undrade hur jag kan ha magrutor på min mage, eller ja, hur jag fått dem och skall jag vara ärlig så har jag bara slutat äta all skitmat, inga situps ingenting, sen tycker inte jag att jag har magrutor menmen;);) 
Så ge er själva en chans, gör de bästa för er kropp, skit i alkoholen på festerna, snabbmaten för att ni är hungriga, gå aldrig och småät, ät rejäla måltider vid frukost lunch och middag istället och sluta känna sug efter socker. Allt det är gift för er kropp, gift!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Grejen är att du inte ens har modellkropp eller magrutor? Du är väldigt självgod, kanske är bra vid vissa tillfällen, men märker du inte själv att när du snackar såhär om dig själv så framstår du som en.. jag vet inte vad! Visst, det är skitbra att du tycker om dig själv och trivs med din kropp, men säg inte alltid vad dj tycker

    2012-07-17 | 00:43:19

Kommentera inlägget här: