Berätta om din resa till New York

Kategori: Min vardag

Den 6 oktober satte sig jag och min pappa på ett plan mot Frankfurt, därifrån väntade vi på nästa plan som skulle ta oss till New York City. Hela resan tog 10 timmar och jag sov för det mesta och kollade på film under hela resans gång. Vi kom fram till hotellet 11 på kvällen (New York tiden) och då stack vi upp till hotellet och fixade oss och runt halv 12 satte vi oss i en taxi till våra kusiner som bor där, vi klev in i deras lägenhet och jag säger bara en sak: Lägenheterna i New York är magiska, deras stil på inredningen, högt i tak, stor takvåning, stor terrass, hissen är deras ytterdörr och sovrummen var magiska, okej det blev fler än en sak att säga! Iallafall, där åt vi middag för dem hade haft en middag där innan hos dem men alla var kvar där till typ 03.00. Så när vi kom hade alla precis ätit klart så vi tog bara lite mat snabbt och vid 1 var vi hemma igen, steg upp 10 på morgonen och gick då på stan, shoppade, lunchade osv. Sen på kvällen gick vi på restaurang med våra kompisar som också var där. Sen var det ungefär samma schema varje dag, vissa dagar åkte vi till SOHO, andra dagar promenerade vi i Central Park och vissa dagar var vi kvar på 5th Avenue där vi bodde!

Älskar New York, verkligen. Skall klart som fan bo där när jag är äldre, ingen tvekan. Både pappa och jag hade med oss våra systemkameror så det blev en hel del bilder, pappa har varit fotograf en gång i tiden så han tar sjukt coola bilder, speciellt i New York, maygaaad! Tänkte lägga upp dem i ett annat inlägg, här får ni ett par andra sålänge.
Skall iallafall tillbaka till New York till hösten med min älskade pappi!♥

Kommentarer

  • julia säger:

    Vart kan man köpa den vanligaste modellen på belstaff väska i göteborg och hur mycket kostar den? Skulle vi super glad om du svarade! :)

    2012-06-26 | 22:35:22
  • JOhanna säger:

    Lägg upp fler bilder från NYC!!!!

    2012-06-27 | 00:08:16

Kommentera inlägget här: